سخن مدیر عامل

به نام خالق بی همتا

تغییر نگرش مدیریت بازاریابی هر شرکت و سازمانی نسبت به مشتری باعث شده است که مشتری در ردیف اول اهمیت قرار گیرد.در سالهای نه چندان دور نگرش شرکتها ابتدا از درون شرکت و یا سازمان خود به طرف بیرون شکل گرفته بود که این امر سبب می شد مشتری در ردیف آخر اهمیت قرار گیرد چرا که منافع سازمان ، سود شرکت یا سازمان و سود سهامداران شرکت در اولویت اهداف قرار داشت و شرکت و سازمانها خط مشی تولیدات و اهداف خود را بیشتر به طرف افزایش سود سهامداران سوق داده بودند.

اما در جهان امروز که مرزهای تجاری و اطلاعات و تکنولوژی برداشته شده است شرکتها و سازمانها نگرش خود را از بیرون به درون سازمان تغییر داده و مشتری را در اولویت اهداف خود تعریف کرده اند که این نشانگر اهمیت مشتری است.

در هر سازمانی خواسته مشتری و آنچه که او از کالای خریداری شده خود انتظار دارد ، سرلوحه کار قرار گیرد مطمئناً آن سازمان با موفقیت رو به رو خواهد شد. اهمیت به خواسته مشتری موجب جلب رضایت ایشان شده و خریدهای آتی را از سازمان و یا شرکت تضمین می نماید و این یعنی سود بیشتر سهامداران و ذینفعان شرکت وظیفه مدیریت بازاریابی و واحد زیر نظر آن ها گوش فرا دادن به خواسته های مشتریان است و آنچه که در رسیدن به هدف نیاز است فراهم نماید.

در واقع دارائی شرکت زمین ، دفاتر مرکزی ، ماشین آلات ، مواد اولیه ، مواد در جریان ساخت و غیره نمی باشد بلکه دارائی شرکت مشتریان آن است .

در دنیای امروز که مشتریان مترصد تغییر واقعی در کیفیت کالاها هستند شرکتها بایستی بیش از گذشته به کیفیت کالای تولیدی خود اهمیت دهند علاوه بر آن مشتریان نسبت به تحویل به موقع و سریع کالای خریداری شده اهمیت بیشتری قائل هستند. که این مسئله نیز بایستی دور از چشم مدیران قرار گیرد.

براساس آنچه که در ابتدای نگارش ذکر شد ، شرکت آریا کمپرسور بهترین و مهمترین دارائی خود را مشتری می داند و براساس این عقیده ، مشتری درجات سازمانی شرکت آریا کمپرسور تبریز در ردیف اول قرار گرفته است .